dagar man lever för

Ny stad, nya människor och nykär igen. Det var med några nervösa steg jag klev av tåget i Östersund. Inte för att det fanns så mycket att vara nervös över, bara en liten pirrig känsla av vad som väntade. Nervösiteten släppte dock när jag möttes av en puss och en bamsekram. Som ett barn på julafton, trots att vi nyligen hade träffats. En underbar känsla som jag vill att alla ska känna.

Helgen gick i bus och mysets tecken. Mycket skratt och roliga stunder. Bio, basket, fika, god mat, shopping (3 par strumpor) chicago, hyrfilm, godis, kramar och pussar.

Såg en kille som inte blinkade en enda gång under ett helt dansnummer. En kille fixade sin lugg mer gånger än vad en basketboll studsade under en hel match. Harry Potter var en sjuklig besvikelse, 2.5 timma camping?! En hyrfilm som hade fått 6 oscar men som itne var värd en enda?! tur att man kan mysa när filmen suger. Pannkakor sent på kvällen och somna medans man håller om varandra.

Det är sånna här dagar som gör att höstmörkret inte känns så mörkt.

En mysig lägenhet med fin utsikt och en halvstor stad som jag aldrig besökt förut gjorde ett gott intryck och jag vill gärna komma dit igen.

jag trodde dock att min mamma var den enda som hade börjat julpynta nu, så var inte fallet...

Tack för ett par fina dagar,  du vet vad du betyder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0